вівторок, 7 квітня 2020 р.

Завдання на вівторок 7 квітня


8клас Українська мова
Тема:Відокремлені прикладки,розділові знаки при них
 Вивчити $39,виконати вправи 2,3,5;подивитися відеоурок (додаток1);

8клас Українська література
Тема:Володимир Дрозд "Білий кінь Шептало"Людина в суспільстві,її знеосібнення
 Прочитати ст.185-187;виконати тестові завдання,відповіді надіслати в групу"8клас"(Telegram);
 Тестові завдання:
1. Епіграфом до твору В. Дрозд обрав слова:
а) Е. Ремарка; б) Р. Рільке;  в) О. Пушкіна; г) П. Загребельного.
2. Якої шкоди завдав підпасок коню?
а) Поранив ногу; б) вибив око; в) поранив шкіру на спині; г) обпік худобу.
3. Робота, яку недолюблював виконувати білий кінь:
а) перевозити гній; б) орати поле; в)  їздити до міста; г) катати малий дітей у святкові дні.
4. Якого кольору був Шептало, коли повернувся додому після вільної прогулянки?
а) Сірого; б) білого; в) вороного; г) чорного.
5. За Шепталову сваволю Степан називав його:
а) ледачим зіллям; б) старою клячею; в) лиходієм; г) хитрим стрибунцем.
6. Мати білого коня працювала у:
а) селян, обробляючи землю; б) цирку, розважаючи публіку; в) фермера; г) лісника.
7. Вирвавшись на волю, кінь Шептало побіг:
а) до лісу; б) понад берегом річки, по мілинів; в) вздовж проїжджої частини дороги; г) додому.
8. Стукіт копит коня порівнювався із:
а)  гуркотом на небі; б) рухом поїзда по залізничній колії; в) звуком дятла, який перебував на стовбурі дерева; г) музичним тактом.
 9. Предки Шептала:
а) були спортивними конями; б)  виступали в цирку; в) возили конів; г) брали участь у військових подіях.
10. На думку Шептала, головне, що дано білим коням, так це:
а) спритність; б) кмітливість; в) розум; г) вміння поводити себе з людиною.
11. Як білий кінь охарактеризував сам себе? Він був:
а) брикливим і жорстоким; б) байдужим до всього; в) принциповим і водночас відповідальним; г) покірним і роботящим.
12. Про що розповідала мати Шепталу, коли той був малим?
а) Важке коняче життя; б) дідів і прадідів; в) майбутню його красу, силу і велич; г) необхідність якісного харчування.

9клас Українська література
Тема:Риси автобіографічності в образі ліричного героя в поезії "Росли укупочці,зросли" Ностальгія за ідилією родинного життя
 Прочитати теоретичний матеріал підручника ст.240-243,навчитися виразно читати поезією
 "Росли укупочці,зросли..",виконати тестові завдання ст.242-243;подивитися запис із аудіо-
  книги (додаток2);

11клас Українська література
Тема:Ігор Римарук "Обнови"- типова постмодерна стилістика  й поетика вірша
 Прочитати матеріал підручника ст.220-221,визначити ,які ознаки постмодернізму властиві         цій поезії;зробити конспект до біографії Ігоря Римарука.(додаток 3).

  Додаток до уроку української літератури 11 клас

Римарук Ігор Миколайович

Біографія







Ігоря Римарука вважають одним із найбільших українських поетів останніх років.
Він був одним із небагатьох українських поетів, про якого можна було сказати "поет від Бога". Але так само можна сказати, що вся його творчість була своєрідною дорогою до Бога, дорогою складною й подекуди просто нестерпною. Улюблені Божі сини завжди мають непрості взаємини з Отцем. Поезія для Римарука була постійним "витіканням душі", яку треба було віддати без залишку — це був його життєвий борг.
Його вірші мали в собі щось від молитов, хоч у визначеному ще в 1980-ті роки поділі української поезії на "сповідальників" і "метафористів" його найчастіше залічували до других. Однак, за всієї густоти й насиченості Ігоревої поезії, вона була максимально доступною та прозорою, як сповідь. Важко знайти більш християнського поета в сучасній українській поезії. Кожен поет — носій бодай маленького шматочка істини. А в Римарука ця істина була особливо гіркою та болісною.
Народився 4 липня 1958 року в селі М'якоти Ізяславського району в сім'ї вчителів.
В 1962 році батьки переїхали в село Западинці. Тут він навчався в школі і закінчив її у 1974 році із золотою медаллю. З червоним дипломом завершує і факультет журналістики Київського університету ім. Т.Г. Шевченка.
В 1978 році починає друкувати свої твори в журналах "Дніпро", "Жовтень", в "Літературній Україні".
Після закінчення університету працює в редакції газети "Вісті з України", пізніше — редактор видавництва "Молодь", зав. відділом поезії видавництва "Дніпро".
В 1984 році виходить перша збірка поета "Висока вода". Він стає членом Спілки письменників України. За другу збірку "Упродовж снігопаду", що вийшла у 1988 році, стає лауреатом комсомольської премії ім. О. Бойченка.
В 1991 році за збірку "Нічні голоси" нагороджений премією ім. В. Булаєнка.
За збірку "Діва обида" в 2002 році нагороджений Національною Шевченківською премією.
Головний редактор журналу "Сучасність"
Жив і працював в Києві.
Загинув 3 жовтня 2008 року у м. Львові.

ОБНОВИ
молодій душе
радій обновам —
лавровий вінок стає терновим
стражники у мученики пруть,
хрест не орден
хрест не одберуть
на крилатий герб у консулаті
задивились коники крилаті

а буланий змій
а вороний —
де ви нині
в упряжі якій
мчить полями бричка макабрична
деренчить горлянка візника
і твоя
душе
зоря одвічна
в небесах оновлених зника
Коментар
У вірші І. Римарука «Обнови» подана алегорична картина сучасного світу з його суперечностями, протиріччями, коли «лавровий вінок» перетворюється на «терновий», кати стають героями, тільки «тяжкі хрести» залишаються, їх не одберуть, це не ордени. Ліричний герой поезыъ жалкує за «буланими», «вороними» «зміями» — мріями, сподіваннями, сміливими вчинками, котрі змінилися на буденщину — деренчливу бричку з крикливим візником, і прагне оновлення, «крилатості», лету до осяйних небес.











Завдання на вівторок 7 квітня

5 клас Українська література
Тема:Урок розвитку мовленнєвого розвитку
           Складання портрета літературного героя
Мета: 
- Навчальна: поглибити знання учнів про портрет, навчити розрізняти портрет як жанр живопису та літературний опис зовнішності персонажа; розширити портретну лексику учнів. 
- Виховна: сприяти залученню учнів до багатства світової культури; виховувати культуру мовлення, 
- Розвивальна: розвивати творчу уяву, логічне мислення, усне мовлення. Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення. Обладнання, наочність: дидактичний матеріал, ілюстрації.

ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку
2. Актуалізація опорних знань
Учитель. Сьогодні на уроці ми навчимося, як правильно описати зовнішність персонажу, а для цього нам потрібно з'ясувати, якого літературного героя ми будемо описувати.
3. Впізнай героя за уподобаннями
«Йому подобається робити перші протопти в заметах, знімати снігові очіпки з кільків. Іще любить малювати на снігу всяку всячину» (Олесь «Дивак»).
II. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Словникова робота
Портрет у літературі — один із засобів художньої характеристики, письменник розкриває типовий характер своїх героїв і висловлює своє ідейне ставлення до них через зображення зовнішності героїв: їхні фігури, обличчя, одягу, рухів, жестів і манер.
2. Екскурс в образотворче мистецтво
Мистецтво портрету дуже давнє. Воно налічує кілька тисячоліть. Уже в Давньому Єгипті людина намагалася передавати вигляд богів та міфічних героїв. За допомогою цього жанру ми можемо вивчати історію людства. До наших днів дійшли портрети царів, вельмож, знаменитих художників, поетів, письменників, вчених і просто людей, що жили в різні часи та епохи.
Існує багато видів портретів. Портрети є поодинокі, групові, парадні, ліричні, замовні. А також — погрудні, поясні та на весь ріст людини. (Всі види супроводжуються ілюстраціями.)
3. Бесіда
- Чи бачили ви картини, де змальовані портрети?
- Які художники користувались жанром портрету?
- Чим художник малює свої картини?
- Для чого потрібні портрети?
- Чому ми вивчаємо портрет у літературі? Доведіть свою думку.
- Як ви вважаєте, у яких творах є зображення портрета? (Епічних творах. У ліриці, а особливо в драматургії словесне портретування застосовується обмежено.)
- Звідки художники та ілюстратори знають, які повинні бути малюнки?
4. Портретна лексика
Отже, існують не тільки фарби, олівці та інші знаряддя для малювання, а й слова, за допомогою яких автор описує зовнішність, вік героя, риси характеру. Якщо ці слова вживаються для опису зовнішності, то вони належать до портретної лексики. Наведення прикладів вживання портретної лексики:
- Обличчя: кругле, повне, худорляве, засмагле, ніжне, тендітне, просте, живе, стомлене...
- Волосся: русяве, каштанове, біляве, сиве, коротке, густе, хвилясте, пишне, блискуче...
- Очі: сірі, темні, сумні, лагідні, проникливі, злі, добрі, розумні, ясні, гострі, вузькі...
- Погляд: уважний, гострий, привітний, веселий, з підозрою, задумливий, байдужий...
- Ніс: прямий, тонкий, кирпатий, з горбинкою, широкий, товстий, короткий...
- Рот: маленький, дитячий, стиснутий, невеликий, усміхнений, широкий...
- Брови: чорні, темні, вицвілі, тонкі, широкі, вищипані, фарбовані, густі, сиві...
- Постать (поставо): висока, середнього зросту, струнка, кремезна, широкоплеча...
Риси характеру:
- Позитивні: добрий, лагідний, любить тварин, допитливий, цікавий....
- Негативні: злий, жорстокий, неуважний, неслухняний, ледащо...
III. СКЛАДАННЯ ПОРТРЕТА ЛІТЕРАТУРНОГО ГЕРОЯ
1.  Чи допомагає опис зовнішності героя розкрити автору характер героя?
2. Який портрет найбільше відповідає літературному опису Олеся?
3. Знайдіть опис зовнішності Олеся в підручнику, зачитайте. («Він був малий, головою ледь до клямки дістає. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ». «Пальтечко в нього товсте, а сам тонкий...»)
4. Як би ви описали Олеся?
Ви послухали і подивились, як письменники та художники змальовують людину. Ми створили опори слів. Але, щоб у вас вийшов зв'язний послідовний текст, необхідно скласти план майбутнього твору, тема якого — «Портретна характеристика героя».
План (орієнтовний)
1. Зовнішній вигляд.
2. Вік героя.
3. Риси характеру.
4. Моє ставлення до літературного героя.
Словничок «портретної» лексики
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ УРОКУ, ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Завдання. Складіть газетне оголошення «Зникла дитина», дайте детальний опис її зовнішності, обличчя, зросту, одягу, манери говорити.
Ситуація. Батько просить сина чи доньку поїхати на вокзал і зустріти його знайомого з іншого міста.
Опишіть зовнішність знайомого, щоб діти змогли його впізнати.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

понеділок, 6 квітня 2020 р.

Додатки до уроків

ЗНО Українська література Постмодернізм як літературне явище

Доля Шевченко. Вірш "Доля" Т.Г. Шевченка. Українська поезія.

§ 56. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елемен...

Доброго дня, дорогі діти! 
Понеділок 6 квітня.
5клас Українська мова Тема:Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму,що містить однорідні члени речення
Подивитися відеоурок,скласти план до тексту,написати переказ,використовуючи однорідні члени речення.

8клас Украінська мова Тема:Відокремлені другорядні члени речення (узгоджені та неузгоджені означення),розділові знаки при них.
Прочитати теоретичний матеріал підручника ст.1124-131;виконати вправи 3,4(ст.126);вправа 2(ст.129),подивитися відеоурок.

9клас Українська мова Тема:Складне речення з різними видами зв'язку (сполучниковим та безсполучниковим),(сурядним і підрядним)Тренувальні вправи
Повторити $28-32,виконати вправи 7(ст.102);5,6(ст.104):6(1.2)ст.107:6(1,2)ст.110;повторити схему"Синтаксичний розбір складного речення з різними видами зв'язку".

9клас Українська література Тема:Лірика Тараса Шевченка періоду арешту,заслання та після повернення з нього Мотиви поезії "Доля"(1958)
Прочитати матеріал підручника ст.239-240,вивчити напам'ять поезію"Доля",подивитися відеоурок.

11клас Українська література Тема:Постмодернізм як продукт постіндустріальної епохи Визначальні риси постмодернізму,стильове розмаїття.
Прочитати матеріал підручника ст.219-220,записати в зошит визначення постмодернізму,скласти таблицю "Основні ознаки постмодернізму",подивитися відеоурок.