пʼятниця, 10 квітня 2020 р.

Завдання на п’ятницю 10 квітня

Любі діти,добрий день!
Зичу праці і старання!
А ще,друзі,всім бажаю
Сил,натхнення на весь день!

5клас Українська мова                                                                                                                          Тема:Звертання Непоширені й поширені звертання Розділові знаки при  звертаннях.                   Повторити ₴57,виконати вправи 455,456 (перебудуйте речення так, щоб підмети в них стали звертаннями).

5клас Українська література
Тема: Контрольна робота 4
Рідна Україна Світ природи
Тестові завдання:
1. У якому поетичному творі Т.Шевченко описує селянську родину?
 а) «Садок вишневий коло хати…»;
 б) «За сонцем хмаронька пливе…»;
 в) «Мені тринадцятий минало».

2. Автор вірша «Не бував ти у наших краях» - це ..
 а) Тарас Шевченко;
 б) Павло Тичина;
 в) Євген Гуцало;

3. Знайдіть слово, що НЕ використовує Т. Шевченко в поезії  «Садок вишневий коло хати…»
а) тополя;
б) зіронька;
в) соловейко.
4. Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»
а) вони огортають ніжною пеленою;
б) вони веселять, як на свято;
в) вони купаютьмов ластівку, 
г)квітують, маюють поля
5. Лось із твору Євгена Гуцала байдуже спостерігав, як наближаються діти, тому що:
 а) дуже знесилився, а до того ж людей не боявся;
 б) намагався приспати їхню пильність;
 в) змирився з тимщо мусить загинути;

6. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі.
 а) прив’язавши за роги до своєї конячини;
 б) підклавши йому під черево товсті палиці;
 в) прорубавши від берега до ополонки доріжку.

7. Установіть відповідність 
Літературний герой Репліка
1.Шпичак  
(«Лось»)                               аПрокинулась? Буде тобі забавка —   будеш мати, кого глядіти... 
2.   Панський десятник  б) Не моє діло, панові будеш казати. 
(«У бур'янах»)Ну, швидко, а то прогул писатиму.
3.   Баба  в) Що вийде? Розбіяка вийде — ось що!
(«У бур'янах»)      Ото чули про Кармелюка, а це другий буде такий.
4    Батько Григор                              гУсі на кутку кажуть, що з вашого Тараса,
          («У бур'янах»)                                    мабуть, щось добряче вийде. 
                                                           д)  Ану замовчіть мені, бо дістанеться вам  
                                                                 од мене й од батька вашого! Будете розумні,то                                                                                            матимете й собі м'яса, не скривджу. 
8. Порівняння вжито в рядку
а) За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає...
б) Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих.
в) Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть...
г) А туман, неначе ворог, закриває море...
9. Прочитайте уривок з вірша.
Коли зірка йде по воду 
весело сміється...
У ньому використано
а) епітет
б) порівняння
в) гіперболу  
г) персоніфікацію
10Зображення предметів чи явищ природи як живихістот це
а) Епітет 
б)Анафора
в) Алітерація 
г) Персоніфікація
11. «Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим
обличчям, у розтоптаних, з довгими халявами чоботях, у яких
він тонув мало не по пояс»,- це портерт
а) Батька Тараса 
б) Діда Тараса
в) Дядька Шпичака
г) Пана Енгельгардта
12. Установіть відповідність.
Назва вірша 
1 «Не бував ти у наших краях!» 
«Блакить мою душу обвіяла...» 
3 «Гаї шумлять»
Уривки з вірша 
а) Струмок серед гаю я к стрічечка,
    Н а квіт ці метелик мов свічечка...
б)  Затихло все, тільки дівчата
    Та соловейко не затих.
в) Там же небо — блакитні
   простори...
   Там степи, там могили, я к гори.
г) Милуюся-дивуюся,
  Чого душі моїй так весело.

11 клас Українська мова
Тема:Практична риторика Інформаційні жанри(представлення,пояснення,інструкція,повідомлення)
Вивчити ₴53,виконати вправу 2(прочитайте текст і виконайте завдання ст.189-192);
Напишіть інструкцію про безпеку поводження в турпоході для учнів молодших класів.

четвер, 9 квітня 2020 р.

Завдання на четвер 09 квітня

         Доброго дня,дорогі діти.Бажаю вам гарного настрою та міцного здоров'я.
         Нагадую,виконання письмових робіт,відповідно до дат,опублікованих у матеріалах є           обов'язковими.                                            

           8 клас Українська література
          Тема:Юрій Винничук "Місце для дракона"- повість про сучасний світ, у якому й досі                  живуть "драконячі закони"
          Прочитати матеріал підручника ст.187-192;виконати тестові завдання,відповіді                            переслати  на мою сторінку в Telegram;подивитися відеоурок за твором Юрія       
          Винничука "Місце для дракона"(додаток 2).
          Тестові завдання:
1. Епіграфом до твору В. Дрозд обрав слова:
а) Е. Ремарка; б) Р. Рільке;  в) О. Пушкіна; г) П. Загребельного.
2. Якої шкоди завдав підпасок коню?
а) Поранив ногу; б) вибив око; в) поранив шкіру на спині; г) обпік худобу.
3. Робота, яку недолюблював виконувати білий кінь:
а) перевозити гній; б) орати поле; в)  їздити до міста; г) катати малий дітей у святкові дні.
4. Якого кольору був Шептало, коли повернувся додому після вільної прогулянки?
а) Сірого; б) білого; в) вороного; г) чорного.
5. За Шепталову сваволю Степан називав його:
а) ледачим зіллям; б) старою клячею; в) лиходієм; г) хитрим стрибунцем.
6. Мати білого коня працювала у:
а) селян, обробляючи землю; б) цирку, розважаючи публіку; в) фермера; г) лісника.
7. Вирвавшись на волю, кінь Шептало побіг:
а) до лісу; б) понад берегом річки, по мілинів; в) вздовж проїжджої частини дороги; г) додому.
8. Стукіт копит коня порівнювався із:
а)  гуркотом на небі; б) рухом поїзда по залізничній колії; в) звуком дятла, який перебував на стовбурі дерева; г) музичним тактом.
 9. Предки Шептала:
а) були спортивними конями; б)  виступали в цирку; в) возили конів; г) брали участь у військових подіях.
10. На думку Шептала, головне, що дано білим коням, так це:
а) спритність; б) кмітливість; в) розум; г) вміння поводити себе з людиною.
11. Як білий кінь охарактеризував сам себе? Він був:
а) брикливим і жорстоким; б) байдужим до всього; в) принциповим і водночас відповідальним; г) покірним і роботящим.
12. Про що розповідала мати Шепталу, коли той був малим?
а) Важке коняче життя; б) дідів і прадідів; в) майбутню його красу, силу і велич; г) необхідність якісного харчування.

 11 клас Українська література

Тема: Юрій Андрухович "Астролог", "Пісня мандрівного спудея", "Козак Ямайка"

Прочитати теоретичний матеріал підручника ст.223-228,знайдіть у мережі Інтернет
і послухайте кілька пісень українських музикантів на вірші Ю.Андруховича.
Виконайте тестові завдання, які розміщені в групі "Укрмова і укрліт"
(Telegram),відповіді надішлете на мою сторінку.Повторити про творчість Василя 
Стефаника,прочитати( додаток 1).
Додаток 1.
То ж які секрети підготовки до ЗНО з української літератури?
1. Вивчи пари автор — назва
Здається, що це й так зрозуміло, правда? Але дуже часто це випадає з поля зору абітурієнтів, і в результаті призводить до втрати «легких балів».
Як же не переплутати, що Іван Карпенко-Карий написав «Мартина Борулю», а Микола Куліш «Мину Мазайла»? Створюй асоціації! Наприклад, «карий Боруля» або «Мазайло їсть куліш Миколи» (хто не знає, куліш – це страва, а Миколу ми додаємо, бо є ще Пантелеймон Куліш – не рідня, однофамільці) :)
Найкраще створювати яскраві візуальні образи, які можна намалювати. Для пари Вороний «Блакитна Панна» це може бути «ворона блакитного кольору» або «панна в блакитному на чорному (вороному) коні». Не бійся фантазувати!

2. Звертай увагу на деталі
Коли ми читаємо художній текст, то сприймаємо загальний сюжет, майже не концентруючись на нюансах. Проте саме знання деталей допомагає правильно відповісти на більшість запитань тесту. Що належить до важливих деталей? Назви населених пунктів, епіграфи, час подій, присвяти, жанрові різновиди, паралелі з іншими творами. 
Наприклад, для «Думи про Марусю Богуславку» важливі такі деталі: Чорне море, турки, Великдень,700 козаків, 30 (33) років, м. Богуслав. Дуже зручно робити для себе узагальнюючі таблиці такого типу:
Назва, автор — Рід, жанр, напрям — Тема, ідея —  Персонажі — Особливості
Наприклад, 

3. Поважай другорядних персонажів
Не лише головні герої заслуговують на те, щоб їх пам’ятали. Часто в запитаннях на відповідність перевіряють знання саме другорядних персонажів. Тому увага до «другорядних» може принести тобі 4 бали! 
Пригадаєш, з яких творів Василь Порох, Матвій Гвинтовка або Максим Гнідий?
У пригоді тобі можуть стати детальні таблиці всіх персонажів (найкраще робити такі власноруч):
4. Навчись працювати з цитатами
Щороку кілька завдань передбачають вміння аналізувати цитати. Вивчити всі цитати напам’ять нереально, можеш навіть не намагатись. Достатньо знати, що в кожній цитаті є ключові слова. От саме їх треба вивчати. Що це за цитати? Найчастіше – цитатна характеристика персонажів. 
Наприклад, опис Івана Брюховецького з роману «Чорна рада»: «Чоловiчок сей був у короткiй старенькiй свитинi, у полотняних штанях, чоботи шкаповi попротоптуванi – i пучки видно. Хiба по шаблi можна було б догадуватися, що воно щось не просте: шабля аж горiла од золота, да й та на йому була мов чужа. I постать, i врода в його була зовсiм не гетьманська».
Що тут ключового:  «старенька свитина», «шабля аж горіла од золота», «врода… не гетьманська». Запам’ятовуємо, що Брюховецький одягався просто, але носив золоту шаблю, а оскільки автор твору не вважав його хорошим кандидатом на гетьманство, то описує його вигляд як «не гетьманський».
Ключові слова краще виписувати в конспект, де ти занотовуєш основні відомості про твір, щоб потім перед ЗНО все швидко пригадати.
5. Вчи вірші напам’ять! 
Багато цитат є саме з віршів, а оскільки в них немає сюжету чи великої кількості ключових слів, то складно відрізнити один вірш від іншого. Постарайся вивчити їх напам'ять (що більше, то краще). Почни з тих, які тобі подобаються. Тоді переходь до тих, які найскладніше вирізнити з-поміж інших. І пам’ятай, що треба знати не лише текст вірша, а і його автора.
А ще це чудова вправа для розвитку пам’яті :)