понеділок, 25 травня 2020 р.

Завдання на понеділок 25 травня

Доброго дня, дорогі діти!
11 клас Українська література
Тема: Систематизація вивченого про творчість письменників шістдесятників
Прочитати с.152-201,подивитися відеоурок.

9 клас Українська література
Тема: Контрольна робота №6 Творчість Пантелеймона Куліша (тести)
Тестові завдання:
  1. Укажіть літературний псевдонім дружини П. Куліша.
А Ганна Барвінок;       Б Олена Пчілка; В Леся Українка;         Г Марко Вовчок
  1. Про які історичні події ідеться в історичному романі П. Куліша «Чорна рада»?
А Про війну під проводом Б. Хмельницького 1948 — 1654 pp.;
Б про раду Хмельницького з Барабашем і зраду Барабаша;
В про складні часи після смерті Б. Хмельницького, обрання нового гетьмана на
Ніжинській раді «черні» у 1663 p.;
Г про трагічні для України наслідки поразки шведської армії під Полтавою.
  1. Характеристика якого героя роману П. Куліша «Чорна рада» подана в таких рядках: «здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива; уси довгі, униз позакручувані аж на жупан ізвисали…»?
А Брюховецького;         Б Шрама;    В Кирила Тура;    Г Гвинтовки; Д Васюти.
  1. Укажіть прізвище персонажа роману П. Куліша «Чорна рада», якому належать слова: «Зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва… приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка з України, одтиснем ляхів до самої Случі — і буде велика одностайна        Україна».
А Сомко;       Б Кирило Тур;     В Брюховецький;      Г Шрам;         Д Гвинтовка.
  1. Укажіть справжнє ім’я та прізвище Марка Вовчка.
А Лариса Косач;        В Марія Вілінська; Б Ольга Кобилянська; Г Марія Садовська.
  1. Вкажіть тему твору Марка Вовчка «Інститутка»:
    А показ житгя головної героїні;
    Б показ нестерпного становища селян, наростання стихійного протесту проти панів;
    В зображення солдатських буднів; Г зображення життя міщан;
    Д розповідь про життя інтелігенції.
  2. Від чийого імені ведеться оповідь у повісті Марка Вовчка «Інститутка»?
    А Катрі; Б інститутки; В автора;     Г кріпачки Устини;  Д старенької бабусі.
  3. Про кого йдеться в повісті Марка Вовчка «Інститутка»: «Стоока наче була, все бачила, всюди, Як та ящірка, по хутору звивалась, і Бог її знає, що в їй таке було: тільки погляне, то неначе за серце тебе рукою здавить»?
    А про стару пані; Б про панночку;   В про Устину;  Г про Катрю;
  4. Який твір Марко Вовчок присвятила Т. Шевченкові?
    А «Козачка»; Б «Два сини»; В «Інститутка»;  Г «Кармелюк»;  Д «Маруся».
  5. Яке видання творів Т. Шевченка було надруковане з присвятою Марку Вовчку?
    А «Гайдамаки» 1841 р.; Б «Кобзар» 1840 р.; В «Кобзар» 1860 р;
    Г «Букварь южнорусский» 1861 р.;   Д «Живописна Україна».
  6. «Кулішівка» — це: А правопис, що придумав П. Куліш;
Б місцевість, де народився П. Куліш;  В збірка П. Куліша, що побачила світ у 1857 p.;
Г назва журналу, у якому П. Куліш друкував свої твори.
  1. Укажіть рік виходу роману П. Куліша «Чорна рада».
А 1847 р.;           Б 1857 р.;            В 1841 p.;           Г 1877 p.
  1. Укажіть провідну ідею твору П. Куліша «Чорна рада».
А Єднання України, встановлення миру, суспільної справедливості;
Б любов — найвища цінність людського життя;
В людині варто жити за «законами серця»;  Г збереження культурних пам’яток.
  1. Вкажіть різновид повісті Марка Вовчка «Інститутка»:
    А історична повість; Б соціально-етична повість;
    В філософська повість;   Г містична повість;   Д етнографічна повість.
ДОПИШІТЬ РЕЧЕННЯ.
  1. У дусі якого літературного напрямку написана повість «Інститутка»? — (1 бал)
  2. «Хрещений батько» збірки «Народні оповідання» Марка Вовчка — … (1 бал)
  1. Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем: (3 б)
а) Зображення історичного минулого України в романі П. Куліша «Чорна рада»;
б) Мій лист до улюбленого героя (героїні) роману П. Куліша «Чорна рада».
в) Марко Вовчок – жінка-легенда.
г) «Значення діяльності П. Куліша для відродження, культурного збагачення української нації».
д) «Образ панночки-інститутки (За повістю Марка Вовчка «Інститутка»)

Поети-шістдесятники. Ідейно-стильове-розмаїття. Українська література 11...

Завдання на понеділок 25 травня

5 клас Українська мова
Тема: Синтаксис і пунктуація
Повторити $47-55, виконати вправи 532,533,с.198,подивитися відеоурок (Додаток 1)

8 клас Українська мова
Тема: Головні й другорядні члени речення
Повторити $10-16, виконати вправи 2,6.

9 клас Українська мова
Тема: Узагальнення та систематизація вивченого з теми  "Складне речення та його ознаки"
Повторити $12-25,виконати вправи 5,6,с.10 (зробити повний синтаксичний розбір речень)

Синтаксичний розбір складного речення

1. Тип речення (складносурядне, складнопідрядне, безсполучникове).
2. Сполучниковий чи безсполучниковий зв’язок, тип сполучників.
3. Види підрядних речень.
4. Характер підрядності (якщо речення скла­д­но­під­ря­д­не з кількома під­ря­д­ними):
  • однорідна підрядність;
  • неоднорідна підрядність;
  • послідовна підрядність.
5. Схема речення.
Тоню охоплює лихоманкове збудження, дріж, трепет, що це вони з Віталиком аж куди до­бу­ли­ся, одні-однісінькі опинились на цьому ос­т­рі­в­ку, як робінзони, де їх оточує химерне за­лі­з­не бескеття. (О. Г.)
Це складне, складнопідрядне речення з кі­ль­ко­ма підрядними. Головне речення (про­чи­ту­єть­ся): Її охоплює лихоманкове збудження, дріж, трепет.
Перше підрядне речення — …що це вони з Ві­та­ли­ком аж куди добулися, одні-однісінькі опи­ни­лись на цьому острівку — стосується го­ло­вно­го речення в цілому і має причинове під­ря­д­не значення. Сполучник що тут не типовий для приєднання обставинного підрядного при­чи­но­во­го речення.
Друге підрядне речення — де їх оточує хи­ме­р­не залізне бескеття — має подвійну за­ле­ж­ність від головного, бо воно може ко­ор­ди­ну­ва­ти­ся дво­ма питаннями опинилися де? і на острові яко­му?, тобто підрядне речення ні­би­то може бути чи обставинним місця, чи озна­ча­ль­ним; бі­ль­ше граматичних підстав вва­жа­ти його озна­ча­ль­ним, бо дієслово опинилися вимагає свого поширення обставиною на ос­т­ро­ві, а до неї ужито означення — підрядне ре­чен­ня.
Граматична схема речення така:
(схеми zno.if.ua)
Речення з послідовною підрядністю.

Синтаксичний розбір складного речення із різними видами зв’язку

1. Тип речення.
2. Частини складного речення.
3. Кожну частину розглянути окремо як просте або складне речення.
4. Схема речення.
Набравши висоту, літак знову почав від­ри­ва­ти­ся від реального світу, хоч і не міг ма­не­в­ру­ва­ти, бо праворуч і ліворуч тяглися білі тра­си по­ві­т­ря­них доріг, а часом виринав на овиді якийсь інший швидкохідний літак. (Ю. Мей­геш)
1. Це речення складносурядне з підрядністю — складається з двох сурядних частин (межа від зіставного сурядного сполучника аа часом…)
2. Перше сурядне речення за структурою скла­д­не — з двома підрядними у послідовному під­ря­д­но­му зв’язку.
Граматичний аналіз: головне речення — На­бра­в­ши висоту, літак знову почав відриватися від реального світу; перше підряд­не — допустове, дру­ге підрядне — причини.
3. Друге сурядне речення — зіставне, спо­лу­ч­ни­ко­ве, приєднане за допомогою сполучника а; за структурою — просте, двоскладне, по­ши­ре­не, не­ускладнене.

Синтаксис і пунктуація. Повторення. 5 клас. Українська мова.

пʼятниця, 22 травня 2020 р.

Завдання на п'ятницю 22 травня

Доброго дня ,дорогі діти!
11 клас Українська мова
Тема: Аналіз контрольної роботи Морфологічна норма
Виконати завдання з підручника Олександра Авраменка І частина, розділ "Загальна морфологія" с.211-213 (тестові завдання),подивитися відеоурок (Додаток 1)

5 клас Українська мова
Тема: Синтаксис і пунктуація
Повторити $47, виконати вправи 367,369,подивитися відеоурок (Додаток 2).

5 клас Українська література
Тема: Контрольна робота №5 Рідна Україна (тести)
Тестові завдання:
1 Головного героя оповідання Г.Тютюнника «Дивак» звали
            А Павлусь                                      В. Олесь
            Б Сашко                                          Г. Андрій

2.Хто із письменників був тісно пов'язаний із кінематографом?
            А. М.Рильський                             В.Г.Тютюнник
            Б. М.Вінграновський                     Г.Є.Гуцало

3. Перша збірка М.Рильського називається
            А. «На білих островах»                 В. «Золота осінь»
            Б. «Білі льолі»                                 Г. «Деревій»

4. Перенесення властивостей живих істот на предмети чи явища природи - це :
А.ліричний твір                              В епітет
Б  персоніфікація                           Г  метафора

5.Визначте помилкові твердження
            А . Сіроманець був найстарішим вовком у світі
            Б. Вірш «Гаї шумлять» написав М.Рильський;
            В. Сашко відправився в Одесу з Сіроманцем, щоб вилікувати очі вовка
            Г. Олесь замість гирунчика намалював карасика.
            Д. «Дивак»- це повість

6. Установіть відповідність між художнім засобом і прикладом
            1. Епітет                                 А. « Ген неба край  - як золото.»
            2. Метафора                           Б. «Відкривай гарячі груди, Мати земле!»
            3. Порівняння                         В. «Хмарки біжать – милуюся »
            4. Звертання                            Г. «Благодатний, довгожданий,
                                                                Дивним сяйвом осіянний»
                                                             Д. «Єсть там люди – й зросли у степах,
                                                                   Що не люблять, не вміють ридати.»

7. Допиши епітети до слів
            …………гість впав бадьоро, свіжо, дзвінко
            Осінь-маляр з палітрою………….
            Там же небо……простори
            Ліс одягає у шати …………

8. Допишіть визначення. Оповідання -це...
Наведіть приклад вивченого оповідання.

9. Виконайте порівняльну характеристику Олеся (Г.Тютюнник «Дивак») та Сашка (М. Вінгра-новський «Сіроманець)

10. Напишіть невелике висловлювання на тему: «Твір, який мене найбільше вразив»

Загальна морфологія. Онлайн-курс з підготовки до ЗНО "Лайфхаки з українс...

#26 Складні речення з без- і сполучниковим зв’язком. Відеоурок з українс...