пʼятниця, 28 серпня 2020 р.

Скільки масок потрібно дитині у школі? - рекомендації МОЗ


Дитині у школі вистачить однієї одноразової маски на день, адже вона не постійно нею користується. Про це заявив на брифінгу у п’ятницю міністр охорони здоров’я Максим Степанов.


“Задають часто питання, яка кількість масок повинна бути, якщо одна маска на три години. Одна маска на три години безперервного носіння. Якщо дитина користується звичайною одноразовою маскою, то достатньо однієї маски на день. Дитина не постійно в ній знаходиться – просто поклав в кишеню, коли починається урок, а потім на перерву одягнув маску”, – зазначив Степанов.
Також він додав, що наразі є багаторазові маски, які можна носити день, а потім просто випрати, попрасувати й знову використовувати.

четвер, 27 серпня 2020 р.

В учня виявили ознаки COVID-19 - як діяти вчителям?

Тож, якщо у дититини з’явилися симптоми коронавірусу:
  • вчитель чи вихователь дистанційно, за допомогою телефонного зв’язку має проінформувати чергового адміністратора та медичного працівника;
  • медичний працівник забирає дитину до ізолятора та повідомляє заступника з господарського частини про приміщення, де необхідно здійснити дезінфекцію;
  • дітей групи чи класу ізолюють. Дітям забороняють рухатися по дитячому садочку та школі. У разі потреби медичний працівник викликає швидку медичну допомогу;
  • технічний працівник проводить дезінфекцію приміщень;
  • черговий адміністратор інформує батьків та районне управління освіти про виявлення дитини з ознаками хвороби, обмежує вхід до приміщень, де перебувала дитина;
  • РУО інформує медичну установу, управління Держпродспоживслужби;
  • вчитель чи вихователь проводить інструктаж з дітьми, які були в контакті з дитиною з ознаками хвороби. Діти з групи чи класу, де виявлено дитину з ознаками хвороби, переходять на самоізоляцію до отримання результатів лабораторних досліджень;
  • якщо тест не підтверджує COVID-19 – діти групи чи класу повертаються до навчання;
  • якщо тест не підтверджує COVID-19 – діти повертаються до навчання;
  • якщо ж тест підтверджує хворобу, діти переходять на дистанційне навчання на 2 тижні.

вівторок, 25 серпня 2020 р.


У МОН повідомили, як оцінювати учнів у новому році


Міністерством освіти і науки, враховуючи численні звернення громадян, надані роз'яснення щодо питань підсумкового тематичного, семестрового та річного оцінювання учнів в 2020/21 навчальному році.
Відповідні роз'яснення надані у методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки щодо викладання навчальних предметів у школах в 2020/21 навчальному році.
Зокрема, у Міністерстві освіти зазначають, що при виставленні тематичної оцінки учням мають враховуватись всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається.
Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
Річне оцінювання здійснюється на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри.
«При виставлення річної оцінки мають враховуватися: динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом року; важливість тем, які вивчались у І та ІІ семестрах, тривалість їх вивчення та складність змісту; рівень узагальнення й уміння застосовувати набуті протягом навчального року знання тощо», - йдеться у рекомендаціях МОН.
Окрім того, у Міносвіти наголосили, що відповідно до чинних нормативних актів і семестрова і річна оцінки учнів можуть підлягати коригуванню.

пʼятниця, 21 серпня 2020 р.


Навчальний рік розпочнеться з коригуючого навчання


Задля забезпечення якісного виконання освітніх програм Міністерство освіти рекомендує вчителям на початку навчального року приділити більше уваги традиційному повторенню вивченого матеріалу за минулий рік та запровадити «коригуюче навчання».
Про це йдеться у методичних рекомендаціях Міністерства освіти щодо викладання навчальних предметів у школах у 2020/21 навчальному році.
При запровадженні коригуючого навчання у МОН радять провести діагностичні роботи або опитування учнів 2-11-х класів з основних навчальних предметів з метою визначення рівня засвоєння матеріалу школярами за період карантину.
«Оцінки за такі діагностичні роботи не бажано виставляти до класного журналу, адже вони є орієнтиром для визначення рівня залишкових знань і вмінь», - зазначають у Міністерстві освіти і науки.
Відповідно до результатів діагностики, вчителям рекомендують спланувати індивідуальну або колективну роботу щодо актуалізації окремих тем, систематизації знань та умінь, практичного їх закріплення тощо.
Тривалість періоду такого навчання кожен вчитель визначатиме самостійно.
«Рекомендуємо під час календарно-тематичного планування у навчальних програмах і календарно-тематичних планах виділити ключові теми, на яких ґрунтується подальше опрацювання програмового матеріалу», - йдеться у рекомендаціях МОН.
Освіта.ua
14.08.2020

середа, 19 серпня 2020 р.

Про структуру 2020 - 2021 навчального року

Про структуру 2020-2021 навчального року

Дата: 14.08.2020

1 вересня - свято День знань;
Навчальні заняття:
перший семестр з 1 вересня по 24 грудня 2020 року;
другий семестр з 11 січня по 28 травня 2021 року;

Канікули:
осінні канікули: з 24 жовтня по 01 листопада 2020 року;
зимові канікули: з 25 грудня 2020 року по 10 січня 2021 року;
весняні канікули: з 22 по 28 березня 2021 року.

Структура навчального року може коригуватися в залежності від епідемічної ситуації.


понеділок, 17 серпня 2020 р.

З 1 вересня у школах необхідно дотримуватись соціального дистанціювання і правил гігієни, педагогам варто спілкуватись із батьками переважно дистанційно, а учням із захворюваннями дихальної та імунної систем рекомендовано вчитись дистанційно або на екстернаті. Відповідні рекомендації для початку навчального року оприлюднено на сайті МОН сьогодні, 5 серпня 2020 року. 
Відповідно до рекомендацій МОЗ і ВООЗ, під час освітнього процесу в закладах необхідно дотримуватись принципів соціального дистанціювання і правил гігієни, використовувати засоби індивідуального захисту та уникати масових скупчень. 
До старту навчального року засновникам закладів рекомендовано забезпечити школи дезінфікуючими та миючими засобами, засобами індивідуального захисту. Директори закладів мають обладнати у школах місця для обробки рук та збору використаних масок і рукавичок, а також створити умови для соціального дистанціювання та уникнення скупчень.
Щоб створити умови для дистанціювання, зокрема рекомендовано: 
  • відкрити декілька входів до будівлі, 
  • збільшити відстань між партами, 
  • використовувати розмітку на підлозі для організованого руху коридорами, 
  • виокремити зони переміщення для різних вікових категорій учнів,
  • використовувати великі приміщення – зокрема актові зали, рекреації, коридори, адаптовані для потреб навчання, 
  • за сприятливих погодних умов проводити заняття на відкритому повітрі,
  • встановити гнучкий графік початку занять для різних категорій учнів.
Для мінімізації пересування учнів у приміщеннях закладу МОН рекомендує закріпити за класами окремі навчальні кабінети. Під час уроків учителям варто обирати види діяльності, які мінімізують безпосередній фізичний контакт між учнями, зокрема зменшуючи кількість комунікаційних вправ, як-то проведення ранкового кола.
МОН рекомендує закладам запровадити гнучку структуру навчального року – передбачити можливість змінювати терміни канікул, початку і завершення семестрів з урахуванням епідеміологічної ситуації. 
Крім того, на початку нового навчального року слід з’ясувати рівень опанування навчального матеріалу, який учні вивчали дистанційно наприкінці навчального року 2019/2020, і визначити необхідність повторно вивчати цей матеріал. Спілкування педагогів із батьками слід здійснювати переважно дистанційно за допомогою доступних засобів зв’язку. 
Робота груп продовженого дня та позашкілля має так само бути організована з урахуванням тимчасових рекомендацій Головного державного санітарного лікаря щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти.
МОН також рекомендує запропонувати батькам учнів із хронічними легеневими хворобами, розладами імунної системи, захворюванням на цукровий діабет тощо продовжити навчання за більш безпечними для них формами – як-то на екстернаті або дистанційно.
Нагадаємо, загальнонаціональний карантин, встановлений через пандемію COVID-19, продовжено до 31 серпня 2020 року. В регіонах встановлюється один з чотирьох рівнів епідемічної небезпеки – ”зелений”, “жовтий”, “помаранчевий” або “червоний”. При “червоному” рівні відвідування закладів освіти здобувачами заборонено, отже освітній процес відбувається дистанційно.
Рішення щодо особливостей організації освітнього процесу в закладах освіти в умовах “зеленого”, “жовтого” та “помаранчевого” рівнів небезпеки приймає педагогічна рада закладу з урахуванням тимчасових рекомендацій Головного державного санітарного лікаря щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти. 

вівторок, 11 серпня 2020 р.

Рекомендації МОЗ щодо організації освітнього процесу з 1 вересня

Затверджено Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (постанова № 42 від 30.07.2020 р. заступника Міністра охорони здоров’я – Головного державного санітарного лікаря).
Рекомендації розроблено для закладів позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти.
Вхід до закладу освіти буде можливий лише у захисній масці або респіраторі. У період карантину до закладу не допускатимуть батьків або супроводжуючих осіб – крім тих, які супроводжують осіб з інвалідністю.
На заняттях захисні маски або респіратори можна не використовувати. Водночас під час пересування приміщеннями закладу носіння масок є обов’язковим.
Перед заняттями педагоги опитуватимуть учнів/студентів щодо їхнього самопочуття. Тих, у кого буде виявлено симптоми гострих респіраторних захворювань, оперативно направлятимуть до медпрацівника для огляду.
Персоналу проводитимуть обов’язкову термометрію і не допускатимуть до закладу з температурою понад 37,2 С. Водночас для учнів та студентів температурний скринінг не буде обов’язковим.
Рекомендовано обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях. У закладі також необхідно буде запобігати утворенню скупчень учнів/студентів та мінімізувати їхні пересування між кабінетами і аудиторіями.
На період карантину заклади повинні забезпечити наступні умови безпеки:
  • місця для обробки рук антисептиками на вході до всіх приміщень;
  • збір використаних масок і рукавичок в окремі контейнери;
  • підготовлені санітарні кімнати: рідке мило, паперові рушники або електросушарки для рук;
  • обладнані медпункти: безконтактні термометри, дезінфектори, засоби індивідуального захисту;
  • розмітка на підлозі для утримання дистанції та організованого руху коридорами;
  • провітрювання приміщень не менше 10 хвилин після кожного заняття, очищення і дезінфекція поверхонь – дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил тощо – після проведення занять у кінці робочого дня.
Не дозволяється харчування за типом «шведського столу» та з самообслуговуванням.
Заклад також повинен мати графік харчування учнів/студентів. Відстань між столами має бути не менш як 1,5 м, а за одним столом має бути не більш ніж 4-х осіб.